Стратегія розвитку закладу освіти на 2025-2027 роки

 

Розділ  І. Стратегія розвитку закладу освіти на 2025-2027 роки ……….   с.3-4

1.1.Цінність,місія,візія закладу освіти. …………………………………...    с.3

1.2. SWOT – аналіз закладу освіти, завдання…………………………….    с.3-4

Розділ ІІ.   Напрями діяльності освітнього закладу на 2025-2027 роки..  с.5-11

2.1.Освітнє середовище…………………………………………………….  с.5-7

2.2.Система оцінювання здобувачів освіти……………………………….  с.7-8

2.3.Педагогічна   діяльність. ………………………………………………  с.9-10

2.4.Управлінські процеси…………………………………………………  с.10-11

Розділ ІІІ.  Очікувані результати реалізації стратегії розвитку закладу.с.11-12

3.1.Очікувані результати стратегії розвитку закладу……………………… с.11

3.2.Моніторинг та оцінювання якості впровадження стратегії розвитку закладу……………………………………………………………………   с.11-12


РОЗДІЛ  І. СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ НА 2025-2027 РОКИ 

 

1.1.Цінність,місія,візія закладу освіти

Цінність закладу:

-         всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих та фізичних здібностей;

-         формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей;

-         виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності  на користь іншим людям і суспільству;

-         поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою українського народу;

-         підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

                                 

Місія закладу - становлення творчої особистості, яка володіє навичками та компетентностями, що затребувані в кожній сфері інтелектуальної діяльності, яка готова навчатися протягом усього життя, вибирати й оновлювати професійний шлях самостійно. 

 

Візія закладу:

НВК - дитиноцентричний заклад, де кожен учень розвивається і натхненно навчається для життя.

НВК - сучасний простір, що об’єднує однодумців ,учнів, батьків, учителів.

НВК - заклад, де зростають успішні,здорові та щасливі діти.

НВК - територія довіри та можливостей для постійного розвитку учнів, батьків, учителів.

 

 1.2. SWOT – аналіз закладу освіти, завдання

Стратегія розроблена на основі засідань робочої групи, опитування та SWOT-аналізу.

«S» - СИЛЬНІ СТОРОНИ:

«W» - СЛАБКІ СТОРОНИ:

-історія та традиції закладу;

-доступ до мережі Інтернет;

-відсутність плинності кадрів;

-дистанційне та змішане навчання для учнів 1-11 класів;

-досвідчений педагогічний колектив;

-наявність комп’ютерної техніки;

-наявність сайту закладу освіти;

-наявність ПРУ на 100 осіб;

-наявність тривожної кнопки та класу безпеки;

-значна кількість педагогів, які володіють ІКТ;

-наявність ефективної системи виховної роботи в закладі освіти;

-систематичний моніторинг та моніторингового дослідження з питань якості надання освітніх послуг;

-наявність шкільного автобусу, організація підвезення;

-наявність дошкільного підрозділу та знаходження закладу освіти у сільській місцевості.

- низька мотивація учнів до здобуття знань;

- відсутність актової зали;

- освітні  втрати учнів через зміни у психологічному стані в умовах воєнного стану;

- потреба в покращенні матеріально-технічного забезпечення харчоблоку;

-відсутність ліцензійних комп’ютерних програм;

-відсутність системи пожежної сигналізації;

-недостатній рівень досягнень здобувачів освіти (за результатами олімпіад, конкурсів тощо);

-відсутність камер відеоспостереження в закладі;

-недостатня забезпеченість мультимедійними засобами навчальних кабінетів та НУШ;

 

«О» - МОЖЛИВОСТІ:

«Т» - ЗАГРОЗИ:

-створення web – сторінки класу, особистого блогу кожного вчителя;

-залучення учнів до роботи в МАН;

-використання інноваційних технологій у педагогічній діяльності, освітньому  та управлінському процесах;

-використання незалежної системи оцінювання знань здобувачів освіти за допомогою онлайн-платформи;

-участь педагогічних працівників у конкурсах, проектах, сертифікації;

-наповнення матеріально-технічної бази у навчальних кабінетах 5-11 класів;

-поповнення дидактичними матеріалами та обладнанням дошкільного підрозділу;

-встановлення засобів для спостереження в НВК.

-низька наповнюваність класів;

-зменшення учнівського контингенту;

- пасивність певної частини батьків у залученні до освітнього процесу;

-неготовність певного % вчителів до впровадження НУШ;

 

 

SWOT-аналіз дозволяє визначити пріоритети та стратегію розвитку Некрасівського НВК: ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ступенів до 2027 року.

SWOT-аналіз показує, що  зовнішні загрози та слабкі сторони не є визначальними в розвитку освітньої системи.


РОЗДІЛ ІІ.   НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ НА 2025-2027 РОКИ

 

2.1.Освітнє середовище

Стратегічні цілі:

 

1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці в освітньому закладі.

2. Створення освітнього середовища, вільного від будьких форм насильства та дискримінації.

Операційні цілі

 

Шляхи реалізації

Термін виконання

Відповідальні

1.Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці в освітньому закладі.

1

Косметичний ремонт навчальних кабінетів

2025-2027роки

Директор,

завгосп

2

Заряджати вогнегасники (згідно норм)

2025-2027роки

Директор,

завгосп

3

Протипожежна обробка дерев’яних конструкцій, замір опору ізоляції

2025рік

Директор,

завгосп

4

Заміна вікон: музейна кімната,

дитячий садочок(санітарна кімната)

2026рік

Директор,

завгосп

5

Заміна лапм освітлення по навчальним кабінетам(частково)

2025-2027роки

Директор,

завгосп

6

Облаштування школи системою пожежної сигналізації

2025-2027роки

Директор,

завгосп

7

Облаштування шкільної

їдальні: косметичний ремонт харчоблоку, складських приміщень (стіни, стеля, підлога)

2025-2027роки

Директор,

завгосп

8

Ремонт фасаду школи, сходи

2025-2027роки

Директор,

завгосп

9

Капітальний ремонт ганку школи з пандусом

2025рік

Директор,

завгосп

10

Поновлювати технічні засоби навчання (мультимедійні

дошки, комп’ютери, телевізори і т.п.) для навчальних кабінетів

2025-2027роки

Директор,

завгосп

11

Поновлювати спортивний інвентар,

встановити новий спортивний майданчик на території

закладу

2025-2027роки

Директор,

завгосп

12

Благоустрій шкільного подвір’я: продовжувати облаштовувати квітники та газони,

провести реконструкцію існуючих парканів

2025-2027роки

Директор,

завгосп

13

Проведення поточного ремонту шкільної майстерні

2025-2027роки

Директор,

завгосп

2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

1

Створити інформаційний матеріал на сайті закладу про булінг та як йому протидіяти

Березень 2025р.

Заступник директора з ВР,

практичний психолог

2

Розмістити на інформаційних стендах закладу та у кабінеті психолога телефон гарячої лінії протидії булінгу 116000

Березень 2025р.

Практичний психолог

3

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню з педагогами закладу

2025-2027роки

Заступник директора з ВР,

практичний психолог

4

Публікування на сайті школи правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

2025-2027роки

Заступник директора з ВР,

практичний психолог

5

Профілактичні бесіди із здобувачами освіти щодо попередження злочинності та правопорушень, жорстокого поводження з дітьми, запобігання дитячій бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей та якостей, пропаганда здорового способу життя

2025-2027роки

Заступник директора з ВР,

практичний психолог

6

Проведення годин спілкування, дискусій, просвітницьких ігор, акцій, тренінгів, відеолекторіїв для учнівської молоді щодо запобігання та протидії домашньому насильству

2025-2027роки

Заступник директора з ВР,

практичний психолог

 

2.2  Система оцінювання здобувачів освіти

Стратегічні цілі:

 

1.Підвищення якості освітніх послуг у відповідності до Державних стандартів освіти(здійснення компетентнісного підходу до навчання, забезпечення високого рівня готовності здобувачів освіти до різних видів підсумкового контролю)

2.Розвиток учнів за індивідуальними освітніми траєкторіями.

3. Оцінювання учнів.

Операційні цілі

 

Шляхи реалізації

Термін виконання

Відповідальні

І. Підвищення якості освітніх послуг у відповідності до

Державних стандартів освіти(здійснення компетентнісного підходу до навчання, забезпечення високого рівня готовності здобувачів освіти до різних видів підсумкового контролю)

1

Моніторинг якості знань учнів за результатами семестрового та річного  оцінювання.

2025-2027роки

 Заступник директора з НВР

2

Проведення діагностичних робіт на початок навчального року

Вересень

2025-2027роки

Заступник директора з НВР, учителі-предметники

3

Адаптація учнів 1, 5 та 10 класів.

Вересень-листопад

2025-2027роки

Практичний психолог

4

Проведення самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до адаптованих у закладі процедур.

2025-2027роки

Адміністрація

5

Участь обдарованих учнів у конкурсах-захистах пошуково-дослідницьких робіт, предметних олімпіадах різних рівнів, мистецьких конкурсах, міжнародних конкурсах, освітніх програмах, проєктах

2025-2027роки

Заступник директора з НВР, учителі-предметники

6

Моніторинг результатів ЗНО/НМТ

2025-2027роки

Заступник директора з НВР, учителі-предметники

7

Поповнення банку даних про обдарованих учнів за сферами обдарованості.

2025-2027роки

Заступник директора з НВР

8

Профільна діагностика учнів 9 класів.

2025-2027роки

Практичний психолог

ІІ.Розвиток учнів за індивідуальними освітніми траєкторіями

 

1

Організація індивідуального навчання учнів (педагогічний патронаж)

За потребою

Адміністрація

2

Організація екстернату

За потребою

Адміністрація

3

Організація консультацій учням, які мають початковий рівень у навчанні

За потребою

Адміністрація

ІІІ. Оцінювання учнів

 

1

Деталізація наявних критеріїв оцінювання відповідно до видів діяльності учнів

2025-2027роки

Адміністрація,

МО

2

Забезпечення стимулюючого та мотиваційного характеру оцінювання в закладі.

Постійно

Адміністрація,

учителі-предметники

 

Приведення системи оцінювання учнівських досягнень у відповідність з нормативними документами МОН України

Вересень

2025-2027роки

Заступник директора з НВР, учителі-предметники

3

Активізувати роботу з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання здобувачів освіти

Постійно

Заступник директора з НВР, учителі-предметники


2.3.Педагогічна   діяльність  

Стратегічні цілі:

 

1.Стимулювання педагогів до особистого і професійного зростання.

2.Поширення та упровадження інноваційного досвіду роботи.

3.Створення умов для активної, постійно діючої системи безперервної освіти педагогів, оптимальних умов реалізації освітніх проєктів.

 

Операційні цілі:

 

Шляхи реалізації

Термін виконання

Відповідальні

1.Стимулювання педагогів до особистого і професійного зростання,забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами.

 

1

Організовувати роботу педагогічного колективу на засадах академічної доброчесності

Постійно

Заступник директора з НВР

2

Підтримка добровільної сертифікації вчителів.

щороку

Адміністрація НВК

3

Проходження навчання освітніх експертів

щороку

Адміністрація НВК

4

Здійснення          стимулювання/ заохочення         творчих педагогів (за результатами діяльності)

щороку

Адміністрація НВК

2.Поширення та упровадження інноваційного досвіду роботи.

 

5

Створення особистих блогів вчителями, висвітлювати свою діяльність на сайті НВК

2025-2027роки

Вчителі

6

Моніторингове дослідження за напрямом «Педагогічна діяльність»

2026 рік

Заступник директора з НВР

3.Створення умов для активної, постійно діючої системи безперервної освіти педагогів, оптимальних умов реалізації освітніх проєктів.

 

7

Участь у проєктах, конкурсах, виставках

2025-2027роки

Заступник директора з НВР

8

Удосконалення індивідуальної траєкторії педагогів через курсову перепідготовку (вебінари, семінари, освітні Інтернет платформи)

Згідно з перспективним планом курсової перепідготовки педагогічних працівників

Заступник директора з НВР

 

2.4.Управлінські процеси

Стратегічні цілі:

1.     Автономія закладу.

2.     Впровадження системи електронного документообігу.

3.     Управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу.

4.     Створення атмосфери спільної відповіальності за результатами освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу.

 

Операційні цілі:

 

Шляхи реалізації

Термін виконання

Відповідальні

1.                Автономія закладу

 

1

Здійснення самоаналізу роботи НВК та планування роботи з виправленням виявлених недоліків

 2027рік

Адміністрація НВК

2.

Реалізація Стратегії діяльності та розвитку НВК через річне планування

2025-2027роки

Колектив НВК

3

Управління навчально- виховним та господарським життям школи. Проведення  педагогічних рад.

Щорічно

Адміністрація НВК

2.      Впровадження системи електронного документообігу

4

Налагодження електронної системи управління в закладі освіти

2025рік

Адміністрація НВК

5

Введення електронних щоденників здобувачів освіти

Вересень 2025 року

Адміністрація НВК

3.      Управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу

6

Проведення планомірних, цілеспрямованих моніторингових досліджень щодо стану забезпечення безпечного освітнього середовища, рівня навчальних досягнень здобувачів освіти та ефективності роботи педагогічного колективу

2025-2027роки

Заступник директора з НВР,

керівники МО

7

Здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності за

напрямами відповідно до адаптованих у закладі процедур:

1)за напрямами: «Управлінські процеси»,

2)«Освітнє середовище»

3) «Оцінювання здобувачів освіти»

    «Педагогічна діяльність»

 

 

 

 

2025рік

 

2026рік

2027рік

2027рік

Заступник директора з НВР

4.      Створення атмосфери спільної відповіальності за результатами освітньої діяльності з боку всіх учасників осітнього процесу.

8

Висвітлювання   управлінської

діяльності НВК на  сайті закладу

Постійно

Адміністрація НВК

9

Звіт діяльності закладу  перед громадськістю

2025-2027роки

Директор НВК

 

 

РОЗДІЛ ІІІ.  ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ .

 

3.1.Очікувані результати стратегії розвитку закладу.

 

1.Формування моделі моніторингу та самооцінювання якості освітніх послуг закладу.

2.Осучаснення навчальних кабінетів, модернізація укриття, приміщення їдальні, бібліотеки.

3.Зростання позитивного іміджу та конкурентоздатності закладу на ринку освітніх послуг.

4.Успішна сертифікація педагогічних працівників закладу.

5.Дієві колективні органи управління закладу  та органи самоврядування.

6.Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

7.Створення безпечних та комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу.

3.2.Моніторинг та оцінювання якості впровадження стратегії розвитку закладу.

         Моніторинг процесу впровадження стратегії полягає у фіксації даних про такі індикатори розвитку закладу:

§  відсоток учнів, які навчаються на достатньому та високому рівні навчальних досягнень;

§  кількість учнів (по класах), рівень навчальних досягнень яких змінився (на вищий або на нижчий) за результатами підсумкового (семестрового) оцінювання та за результатами моніторингових досліджень;

§  рейтинг закладу за результатами ДПА у форматі ЗНО/НМТ з української мови, англійської мови, математики, історії.

§  відсоток педагогічних працівників із педагогічними званнями, сертифікованих вчителів;

§  кількість педагогічних працівників, яким підвищена кваліфікація;

§  звіти за результатами моніторингових досліджень та підсумки самооцінювання якості освітніх послуг;

§  участь у проєктній діяльності;

§  висновки про імідж та конкурентноздатність НВК серед закладів освіти.

Систематичний аналіз отриманих даних дозволить встановити проміжні та кінцеві результати реалізації цієї Стратегії, своєчасно виявляти відхилення від очікуваних результатів і проводити необхідну корекцію, забезпечувати ефективне використання ресурсів НВК, мінімізувати ризики та негативні наслідки впровадження передбачених у Стратегії заходів.

Стратегія передбачає створення в закладі  умов, за яких учень зможе реалізувати все найкраще, що закладене природою, і зрозуміє, що він сам відповідає за розвиток своїх здібностей.


Популярні дописи з цього блогу

Освітня програма